26 Şubat 2016 Cuma

KGOS: 24.TUR || ELLE KENNEDY - ANLAŞMA | KİTAP YORUMU



2015 Goodreads En İyi 5 Romans Kitabından Biri
Okulun kötü çocuğuyla anlaşmak üzereydi ve işler fena halde karışacaktı...
Hannah Wells onu baştan çıkaracak birini sonunda bulmuştu. Hayatındaki diğer her şey konusunda son derece kendisine güvenmesine rağmen, konu seks ve arzulara geldiğinde boş çuvaldan farkı yoktu. Hoşlandığı adamın dikkatini çekmek için sinir bozucu, çocuksu ve kendini beğenmiş hokey takımı kaptanına özel ders verip onunla çıkıyormuş gibi davranmak zorunda kalsa da, bunu yapmaya kararlıydı.
Garrett Graham'ın tek istediği mezun olduktan sonra profesyonel hokey oyuncusu olmaktı, ancak düşen ortalaması, uğruna çalıştığı her şeyi tehdit ediyordu. Eğer alaycı bir esmer güzelinin başka bir adamı kıskandırmasına yardım etmek takımdaki pozisyonunu garanti altına alacaksa buna katlanırdı. Fakat beklenmedik bir öpücük her ikisini de daha önce yaşamadıkları bir arzu yolculuğuna sürüklediğinde, Garrett numara yapmanın hiçbir işe yaramayacağını anlamıştı. Şimdi sadece Hannah'yı aradığı adamın kendisine çok benzediğine ikna etmeliydi.



Kitabın Adı: Anlaşma
Alt Başlık: Off-Campus Serisi 1
Yazar: Elle Kennedy
Baskı Tarihi: Şubat 2016
Sayfa Sayısı: 448
Kitabın Türü: Roman, Aşk, Edebiyat
Orijinal Adı: The Deal
Çeviri: Hanife Albayrak
Dil: Türkçe
Yayınevi: Yabancı Yayınevi


Merhabalar! Ben Yabancı Yayınlar sponsorluğunda, Kitap Gurmeleriyle Okuma Serüvenleri tur grubuna konuk oldum. Takip edenler bilir, yaklaşık 5 ay önce kitabı orjinal dilde okuyup yorumlayıp, çevrilmesi ve herkesin okuması için sabırsızlandığımı söylemiştim. Bir de Türkçe edisyonunu okudum :) 4.3/5 diyorum :) Ve yoruma geçiyoruz.

Kitabı okuyup bitirdikten sonra editörü Berke ile fuarda çalışırken o da bu kitabın düzenlemesi üzerine çalıştığını söylemişti. Yani bu edisyon üzerinde de ne kadar emek olduğunu biliyorum :) Ve de ben yorum yaptıktan sonra insanlar sabırsızlanmıştı ama inanın sabırsızlanmaya değer ya. Çok eğlenceli, akıcı, ele alındı mı hemen bitirilen kitaplardan. Ay bir de kitabın son sayfalarında Sahte Romeo adlı kitabın ön okuması var! Çok tatlış bir hareket bu Yabancı! :)

Kitap ilk çıktığından beri radarımdaydı, orjinal dilde vardı elimde, Yabancı Yayınları yayın katalogunda görür görmez de okumuştum. Şimdi tekrar okumak da çok iyi geldi. Kitap bir gençlik hikayesi. Bazı yerler gerçekten boğazınızda yumru bırakıyor ama onun dışında deli gibi eğlenceli. Karakterlerin başlayışı, diyalogları, genel kurgu... Her anlamda güzel. Benim en sevdiğim 2. üniversite kitabı oldu :) Birincisinin yazarı kitabın yayın haklarını vermediği için çevrilmeyecek ama bunu okuyun bari güzel bu :) Bir de "Jamie McGuire'ın Tatlı Bela-Ayaklı Bela kitaplarını sevdiyseniz bunları da seversiniz" gibi yorumlar gördüm. Bir kitabı diğer bir kitapla karşılaştırmaktan hoşlanmıyorum; ama onu beğenen bunu da beğenmeli, bu kat kat iyi bir kitap çünkü. Ben o kitaplara çok bayılmamıştım ama Anlaşma dilimden düşürmediğim kitaplardan. Tek kitapta her iki karakterin ağzından olayları dinliyoruz. Bu da sevdiğim olaylardan. 

Konuya gelirsek:

*Hannah, okula yeni transfer olan bir çocuktan hoşlanıyor. Kendisi müzik bölümü öğrencisi ve arkadaşları sporcuların boş beyinli olduklarını düşünüyor diye pek kimseye bahsedemiyor bundan. Çünkü hoşlandığı çocuk da futbol takımında. Hannah, kendine güvenen, düşünceli ama sözünü de esirgemeyen hoş bir kız. Kitabın daha ilk sayfalarında belirtildiği üzere 15 yaşında iken tecavüze uğramış ve bu yüzden partilere gitmekten ve orada alkol almaktan hoşlanmıyor. Hannah bu tecavüz olayından sonra hayata yeniden başlamış esasen güçlü biri ama başkalarına güvenmekte sorun yaşıyor. Ve kendisi ölümüne inatçı.


*Hannah için inatçı mı demiştim? Şimdi onu ikiyle çarpın: işte size Garrett! Garrett hayatı boyunca hokey oynamış mezun olunca da büyük takımlara transfer olmak istiyor ama bir dersten aldığı düşük notu düzeltemezse bu mümkün değil. Sonra daha önce dikkatini çekmeyen güzel bir kızın dersten çok yüksek aldığını görüyor. Ding ding ding! Hannah'nın yüksek notunu görür görmez kendisine ders vermesi için onu kovalamaya başlıyor. Hannah inatçı ama Garrett yaka silktiriyor. Sonunda Hannah'nın zayıf noktasını buluyor ve mahsuscuktan sevgililermiş gibi yaparak onun hoşlandığı çocuğu kıskandırmayı öneriyor. Ve anlaşma böyle başlıyor. Garrett istediği her kızı elde etmiş, ilişki olaylarına girmek yerine sadece hokeye odaklanmış, eğlenceli ve yardımsever birisi. Sevdiklerini ve takım arkadaşlarını yüz üstü bırakmamak için her şeyi yapıyor.


Her iki karakterin de omzunda geçmişin yükü var. Hannah olaydan sonra güçlü kalmış ama bu zaman zaman dünyadan kopmadığı anlamına gelmiyor tabii. Garrett'tan başlarda hoşlanmıyor onun da beyinsiz sporculardan olduğunu düşünüyor. Garrett ise zekasını kızlara göstererek onu kovalamalarını istemeyecek kadar akıllı :D


Olması gerektiği gibi bir tempoda ilerliyor kitap. Ne çok hızlı, ne çok yavaş. Hannah'nın hiç altta kalmayıp hep dik durmasını çok sevdim. Garrett'in ise kendindeki değişikliklere direnmeyip bunları kucaklayışını sevdim. Garrett'in arkadaşı Logan muhabbetini ise yersiz buldum; ama ikinci kitap Logan ve onun Hannah'ya karşı hissettikleriyle de bağlantılı olunca ikinci kitaptan sonra fikirlerim değişir mi bilemiyorum.


Komik diyaloglar vardı. Yani esasen güzel bir New Adult kitabıydı. İçtenlik duygusu bana da geçti, Hannah ve Garrett'in geçmişindeki üzücü olaylar beni de çok üzdü. Yormayan, akıcı, okunulası bir kitaptı. 

Serinin 2. kitabı Logan ve Grace "The Mistake", 3. kitabı ise Dean ve Allie hakkında "The Score", 4. kitap ise bu yıl içinde yayınnlanması beklenen Tucker ve Sabrina'nın hikayesi olan "The Goal"


Ve son olarak. Kitabın çevirmeni Hanife Albayrak ile konuştuğumda onun da bu kitabı çevirmekten çok zevk aldığını görmüştüm. Kitabın genel olarak yayına hazırlanma kısmında bir sıkıntı yok. Ama ben çeviri notları okumayı seven okurlardanım ve bu kitapta da çok fazla popüler kültür göndermesi vardı. Boyunları bükük kalmışlardı. Keşke onları da o şekilde görebilseydik diye bir not düşmüş olayım. Kitap normalde şimdiki zaman dili ama iyi ki geçmiş zaman kalıbıyla çevrilmiş, böyle daha güzel oluyor :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder