22 Aralık 2015 Salı

Seç Seç Al! 10 Kitap Yorumu Birden!


Bu aralar pek Türkçe kitap okuyamıyorum ama blogumu çok boşlamak istemediğimden 10 kitap yorumu birden getirdim :D





  • En baştaki kitap Robyn Dehart'ın Sırrın Bende Saklı isimli kitabı. Serinin ikinci kitabı çıkınca bir heves başladım ama açıkçası hiç sevmedim. Yani hiç demeyeyim de çok aralıkta kalmış bir roman. Ne aşk aşk gibi, ne gizem gibi. Yazmış olmak için yazılmış. Okunmuş olmak için okunmuş bir şey. Çeviri aslında güzeldi, beğendim ancak tırnak işaretlerinin konulmadığı yerler vardı bazen. 2/5

  • Bella Cruise - The Sweet Spot. Yurtdışındaki yazarların Noel'i fırsat bilip 80-90 sayfalık kitaplar yazmasının ürünü. Çevrilmeyeceği için üzülünmeyecek basit bir tatil hikayesi. Şu an karakterlerin adını dahi hatırlayamıyorum mesela Ama yine de kısacık diye 3/5 diyorum.

  • Sosie Frost - Bad Boy's Baby. Kitapta zenci bir hanım kız var. Beyaz bir futbolcu oğlan var. Normalde kitaplarda pek zenci karakter göremeyince ben sevdim bu hikayeyi. Başı beladan kurtulmayan genç bir futbolcu, son hatasından sonra ligden kovulacakken düzenli bir ilişkisi olursa bar kavgaları, yanındaki kızlar falan unutulur diye Halkla İlişkilerden sorumlu görevlisini kız arkadaşı olarak tanıtıyor. Sonra da bir başka futbolcunun sırf küçük bir bebeği var diye ne yaparsa yapsın kimseden laf yemediğini görerek "Bebek yapalım" diye tutturuyor. Kız da zaten nişanlısı tarafından aldatılmış, bebek istiyor. Aslında güzel bir hikayeydi ama yazar tutturmuş kimsenin duymadığı kelimeler yaratacağım diye. Ama yine de Türkçe'ye çevrilmesi gerekecek bir kitap değil bence. 3/5.

  • Alexa Riley - Snow And Mistletoe. Yine Noel'i fırsat bilip bir minnak kitap yazmış bir yazar. Benim de bu aralar çok vaktim olmadığından işime geliyor bu tip kitaplar. Sesli kitap işi sahibi yaralı (yüzünde yara var) münzevi bir adam ve onun için çalışan, kitap seslendiren bir kızın hikayesi. İkisi sadece telefonda görüşüyor, kız patronu için kitaplardan örnek bölümler seslendiriyor. Ama ikisi de birbirlerinin sesine aşık. Sonunda bir aksilik sonucu kızın yolu adamın evine düşüyor. Kar fırtınası yüzünden ikili mahsur kalıyor orada. Her şeyin 1 gün içinde gerçekleştiği, kafa yormayan, ne olacağını bildiğimiz kısa bir şey. Bu da 3/5 alıyor

  • Sierra Simone - Priest (Priest #1) . Hıh. Zurnanın zırt dediği yer. Ben bu kitap hakkında yorum bile yazmazdım, resssmen iğrenç bir kitaptı. Okumayın diyeceğim kadar iğrenç. Ama Goodreads'te bir kullanıcı çok sevdiğini belirtmiş. Kendisine gözlerimi belertmek istiyorum. Aranızda bu kitabı merak edecek olan varsa etmesin. Kitapta bir rahip var, adam 29 yaşında, o daha küçükken ablası bir rahip tarafından tecavüze uğramış ve sonunda kendisini asmış biri. Kitap adamın ağzından yazılmış. Beni çeken o noktaydı, çünkü belli ki bir aşk romanı, karakterin git-gellerini görmek istiyordum. Bilmeyenleriniz varsa diye belirteyim: Katolik kilisesi rahipleri evlenemez, bekarlık yemini etmişlerdir. Hristiyanlığın diğer mezheplerinde bu ayrım yokken Katolik kilisesinin durumu bu. Yani aşık olmuş bir rahibin hikayesini okumak istedim ben. Ama bu kitapta öyle bir şey yok buna emin olabilirsiniz. Kafası karışmış, striptiz kulübünde çalışan, ancak bunu çooook zengin ailesini "özgürlüğü" için terk etmiş bir Poppy var. Bu kız günah çıkarmaya gidiyor, geçmişinden pişman gibi çünkü evli bir adamla ilişkisi olmuş. Üzüldüm diyor falan. Tyler ise 3 senedir rahip. Poppy ile kilisede birlikte oluyor, onu kendi kayıp kuzusu olarak görüyor. İncil'de insanlar Tanrı'nın kuzularıdır, rahipler ve paygamberlerse onların çobanları. Daha günah çıkarırken kızın sesinden etkileniyor. Bu aşık adam davranışı mı? Allah aşkına kilisedeler ya? Ve bu ikisinin fantezisi bu oluyor, kilisede, kutsal şeylerin üzerinde yapmak. Her şeyi affetsem bunu affetmem. Ben bir Müslüman olarak hoşlanmadım. BDSM değil ama sert bir ilişki var, kadın aşağılanmaktan, küfür edilmesinden hoşlanıyor. Yani özetle Tyler hayatı boyunca gezmiş tozmuş, her türlü haltı yemiş, sonra ablasının anısını onurlandırmak için rahip olmuş ama kendisine günah çıkarmaya gelmiş, iradesiz, kafası karışık bir kadınla birlikte olmaktan, bunu da kilisede yapmaktan zerre çekinmeyecek ne gel-giti, ne başka bir şeyi olan, aklı malum yerine çalışan bir adam. Kitabın neredeyse sonuna kadar tek düşündüğü "Poppy'yle sevişmeliyim." Yani sevmekti, aşktı falan yok. Araya bir iki özlü söz konmuş, nasihat verilmiş. Adama derler sen önce dön de kendine bak diye. Yine sinirlendim bak. 0/5


  • Sierra Simone - Midnight Mass (Priest #1.5). Birinci kitaba bu kadar laf ettiysem ikinciyi niye okudum? Çünkü bende seri takıntısı var. Bu kitap ilkine göre daha iyi ve daha kısa olmakla beraber yine gereksiz ve saçma bir şeydi. Şimdi ne desem spoiler olur o yüzden 1/5 diyor, geçiyorum.



  • Laura Kaye - One Night With A Hero (The Hero #2). Bu kitap benim çevirim. Şu an kapağı hazırlanıyor, ocakta, Nemesis Kitap etiketiyle sizlerle inşallah. Kitabın ana karakteri Brady beni deli etti. Sorunları olan bir adam ve Joss kızımızdan bu nedenle uzak duruyor. İkisi tesadüfen tanışıyor, tesadüflerin de ardı arkası kesilmiyor. Öncelikle şunu diyeyim: yazarın kelime dizimi çok kötüydü. Şunu gönül rahatlığıyla diyorum: kitabın orjinal yazımı beni deli etti, ama ben ortaya çıkardığım işten dolayı memnunum. Kitapta durmaksızın "ve" bağlacı kullanmıştı, Türk cümle yapısına uyması için ben o kadar abartmadım ve bence sonuç çok daha iyi oldu. Buna çok yorum yapmayayım çünkü benim çevirim ne desem abartı olur

  • Tara Sivec - The Stocking Was Hung. Yine bir tatil kitabı, yine bunu okuyan bir Gökçe Ben yazarın kalemini çok seviyorum, bu kitabın da deli gibi komik olacağını düşünmüştüm ama öyle olmalı. Güzel, pek de iz bırakmayan, bol kelime oyunu yapılmış bir hikayeydi. Noel (Kızın adı bu) Noel tatilinde eve parmağında bir yüzük olmadan, işsiz, evsiz haliyle dönmekten çok korkuyor. 2 yıllık bir sevgilisi var ama ilesi henüz onlarla tanışmamış ve aklına güzel bir fikir geliyor: havaalanında tanıştığı Sam'e onunla eve gelmesini, nişanlısı gibi davranmasını söylemek! Ailesi çatlak zaten, özellikle Noel bayramını çok seviyorlar. Sam de bir asker, hiç ailesi olmamış, bayram zamanı ev yemeklerine ve tatlı Noel'e karşı koyamıyor ve ikilinin maceraları başlıyor. Çok fazla Christmas göndermesi vardı, filmlerde gördüğüm kadarıyla anladım ama benim bile kaçırdığım çok yer oldu. Deli gibi gülmedim ama beğendim. 3/5.


  • S.K. Lee & L.N. Pearl - Seduce Me If You Dare (#1) Bu seri beş kısa kitaptan oluşuyor, her biri 100 sayfa bile değil. Bu okuduğum ilk kitabı. En yakın arkadaşı öldüğünde onun cenazesine kimsenin gelmediğini gören çoook çapkın bir adam, aynı şeyin kendi başına da gelmesini istemeyince evlenmeye karar veriyor. Bunun için de bir çöpçatanlık şirketine kaydoluyor. Ama ondan önce kendisine adını bile söylemeyen bir kadınla kaçamak yapıyor. Onu aklından atamıyor ama ismin de bilmiyor. Sonra beklenmedik bir yerde karşısına çıkıyor bu kadın. Bilin bakalım nerede? Ben kadın karakterin "Erkekler hayatını yaşıyorsa ben de yaşarım yaaa" diyecek kadar güçlü olmasını sevdim. Ha bu arada hnnım kızımız bir çöpçatanlık ajansında çalışıp, müşterilerine evlenmeleri için güzel yuvalar kurduruyor demiş miydim? 3.5/5


Bir de burada fotoğrafı yok ama Esila Yıldırım - Dikkat Mafya Var'ı da okudum. Tavsiyem: okuyarak vakit kaybetmeyin. 1/5


Şuraya kadar okuyan canlara teşekkürü bir borç bilirim :D

3 yorum:

  1. Laura Kaye - One Night With A Hero (The Hero #2) seri sanırım gökçecim merakla çevireceğin kitabı bekliyorum ilki hangisi ve birbiri ile bağlantılı mı? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Berfin ilk kitap Laure Kaye - Yasak Sevgili. İlk kitapta Alyssa ve Marco var, Benim çevirimde ise Joss ve Brady. Brady MArco'nun en iyi arkadaşı, Alyssa'nın da abisi. İlkini okumasan da ikinci anlarsın :)

      Sil
  2. Teşekkür ederim listeme aldııım bile :)

    YanıtlaSil