17 Kasım 2015 Salı

Elle Kennedy - The Deal - Kitap Yorumu


Elle Kennedy - The Deal (Off Campus #1)

Hannah üniversitenin kötü çocuğuyla bir anlaşma yapmak üzeredir...
Hannah Wells sonunda kendisini etkileyecek birini bulmuştur. Hayatındaki diğer şeyler konusunda gayet kendinden eminken mesele seks ve baştan çıkarmak olunca omuzlarında taşıdığı dünya kadar yük vardır. Eğer hoşlandığı çocuğun ilgisini çekmek istiyorsa kendi rahat kozasından sıyrılıp onun farkına varmasını sağlamalıdır... Bu sahte bir randevu karşılığı okulun uyuz, çocuksu ve kendini beğenmiş hokey takımı kapsamına ders vermek anlamına gelse bile.
...ve bu o kadar iyi olacak ki.
Garrett Graham'in mezuniyet sonrasında yapmak istediği tek şey profesyonel bir hokey oyuncusu olmaktır; ama düşen not ortalaması uğruna çok çalıştığı her şeyi mahvetmek üzeredir. Eğer sürekli laf sokan bir esmere hoşlandığı çocuğu kıskandırmak konusunda yardım etmek takımdaki pozisyonunu garantileyecekse, olsun varsın o zaman. Ama beklenmedik bir öpücük ikisinin de hayatlarının en vahşi seksine dönüşünce, Garrett'in sadece "-mış gibi yapmak"la yetinemeyeceğini anlaması uzun sürmez.Şimdi yapması gereken tek şey Hannah'ya aradığı kişinin kendisi olduğunu göstermektir.


*****

Biliyorum buraları çok ihmal ettim :( Ama bir sürü kitap okudum onların yorumlarını gireceğim :)


Ben bu kitabı iBooks'a alalı çok oldu. Cidden bayağı çok oldu ya, neredeyse ilk çıktığı zamanlarda almıştım ama pek sıra gelmemişti. Kitabı beğendim, 4/5 veriyorum diyor ve yorum kısmına geçiyorum. Bu arada belirteyim kitabı Yabancı Yayınları'nın kataloğunda gördüm yani çevrilecektir yakın zamanda. Zaten ben de bu yüzden hemen okuyuverdim. Ve evet okurken sürekli kafamda Türkçe'ye çevirdim :D Bazı noktaları çeviride kaybolmaya çok müsait. Dilerim özenli biriyle çalışırlar. Bir sürü popüler kültür göndermeleri vardı, inşallah onlar kaybolmaz.

Neyse yoruma gelelim. Ben bu tip üniversite hikayelerini seviyorum. Gözümde bir Price Of A Kiss değildi ama ara vermeksizin okudum ve bir sonraki sayfaya geçmeyi hevesle bekledim.

*Hannah, okula yeni transfer olan bir çocuktan hoşlanıyor. Kendisi müzik bölümü öğrencisi ve arkadaşları sporcuların boş beyinli olduklarını düşünüyor diye pek kimseye bahsedemiyor bundan. Çünkü hoşlandığı çocuk da futbol takımında. Hannah, kendine güvenen, düşünceli ama sözünü de esirgemeyen hoş bir kız. Kitabın daha ilk sayfalarında belirtildiği üzere 15 yaşında iken tecavüze uğramış ve bu yüzden partilere gitmekten ve orada alkol almaktan hoşlanmıyor. Hannah bu tecavüz olayından sonra hayata yeniden başlamış esasen güçlü biri ama başkalarına güvenmekte sorun yaşıyor. Ve kendisi ölümüne inatçı.

*Hannah için inatçı mı demiştim? Şimdi onu ikiyle çarpın: işte size Garrett! Garrett hayatı boyunca hokey oynamış mezun olunca da büyük takımlara transfer olmak istiyor ama bir dersten aldığı düşük notu düzeltemezse bu mümkün değil. Sonra daha önce dikkatini çekmeyen güzel bir kızın dersten çok yüksek aldığını görüyor. Ding ding ding! Hannah'nın yüksek notunu görür görmez kendisine ders vermesi için onu kovalamaya başlıyor. Hannah inatçı ama Garrett yaka silktiriyor. Sonunda Hannah'nın zayıf noktasını buluyor ve mahsuscuktan sevgililermiş gibi yaparak onun hoşlandığı çocuğu kıskandırmayı öneriyor. Ve anlaşma böyle başlıyor. Garrett istediği her kızı elde etmiş, ilişki olaylarına girmek yerine sadece hokeye odaklanmış, eğlenceli ve yardımsever birisi. Sevdiklerini ve takım arkadaşlarını yüz üstü bırakmamak için her şeyi yapıyor.

Her iki karakterin de omzunda geçmişin yükü var. Hannah olaydan sonra güçlü kalmış ama bu zaman zaman dünyadan kopmadığı anlamına gelmiyor tabii. Garrett'tan başlarda hoşlanmıyor onun da beyinsiz sporculardan olduğunu düşünüyor. Garrett ise zekasını kızlara göstererek onu kovalamalarını istemeyecek kadar akıllı :D 

Olması gerektiği gibi bir tempoda ilerliyor kitap. Ne çok hızlı, ne çok yavaş. Hannah'nın hiç altta kalmayıp hep dik durmasını çok sevdim. Garrett'in ise kendindeki değişikliklere direnmeyip bunları kucaklayışını sevdim. Garrett'in arkadaşı Logan muhabbetini ise yersiz buldum; ama ikinci kitap Logan ve onun Hannah'ya karşı hissettikleriyle de bağlantılı olunca ikinci kitaptan sonra fikirlerim değişir mi bilemiyorum. 
Aslında komik diyaloglar vardı ama hiç alıntı yapmak isteyeceğim kadar beni etkileyecek bir şey çıkmadı. Yani esasen güzel bir New Adult kitabıydı. İçtenlik duygusu bana da geçti, Hannah ve Garrett'in geçmişindeki üzücü olaylar beni de çok üzdü. Yormayan, akıcı, okunulası bir kitaptı. Umarım çabucak çevrilir ve herkes okur. Serinin 2. kitabı Logan ve Grace, 3. kitabı ise Dean ve Allie hakkında. 3. kitap henüz yurt dışında da yayınlanmadı, ama 2. kitap elimde onu da en kısa zamanda okuyacağım :)

Sevgiyle kalın :*

2 yorum: